Czy warto zastąpić posiłek koktajlem białkowym?

Żyjesz w ciągłym biegu? Chciałbyś o siebie zadbać, zdrowo się odżywiać, a jednocześnie brak Ci czasu na przygotowanie pełnowartościowych posiłków?

W końcu udało Ci się wygospodarować czas na obiecane sobie już dawno temu treningi,  ale jednocześnie nie widzisz zbyt dużych efektów jakie miała przynosić aktywność fizyczna… Dlaczego?

Pamiętaj, że nawet trening nie przyniesie oczekiwanych rezultatów jeśli nie zadbasz o odpowiednią dietę. Jeżeli nie masz czasu, by przygotowywać pełnowartościowe posiłki na cały dzień z pomocą może przyjść dobra żywność funkcjonalna w postaci  koktajli białkowych, gotowych mieszanek roślinnych lub superfoods, a nawet zdrowych batoników, którymi możesz zastąpić 1 lub 2 posiłki w ciągu dnia 😉

Posiłek potreningowy stanowi bardzo ważny element diety,  niezależnie od tego czy chcesz schudnąć, przybrać na masie lub po prostu zadbać o dobrą kondycję. Jeśli brakuje Ci czasu lub chęci na gotowanie możesz śmiało sięgać po odżywki i koktajle białkowe (serwatkowe lub roślinne), oczywiście dobrej jakości, bez zbędnych dodatków, cukru, czy sztucznych słodzików.

 

Białko stanowi niezbędny składnik diety, jest strukturalnym elementem naszego organizmu, pełni w nim niezliczoną ilość funkcji. Jeśli jesteś aktywny fizycznie, tym bardziej powinieneś zadbać o odpowiedni zestaw aminokwasów. Białka podane m. in.  po treningu mają za zadanie: wspomóc budowę tkanki mięśniowej i dobrą regenerację organizmu.

 

Ważne by sięgać tylko po dobrej jakości produkty:

  • które zawierają zestaw niezbędnych aminokwasów
  • nie zawierają drażniących słodzików i sztucznych barwników
  • są wolne od hormonów i zanieczyszczeń

You may also like...