Suplementy dla aktywnych

Zdrowe i świadome odżywianie polega na odpowiednim doborze produktów, tak by zapewnić sobie porcję poszczególnych składników odżywczych. Jednak w dzisiejszym świecie bazując nawet na ,,czystej” diecie i tylko naturalnych produktach nie jesteśmy w stanie zapewnić organizmowi niektórych niezbędnych substancji.

Dlatego właśnie z pomocą przychodzi nam suplementacja. Sportowcy i osoby bardzo aktywne fizycznie stanowią w tym wypadku specyficzną grupę. Każdy większy wysiłek fizyczny zwiększa zapotrzebowanie na niektóre makro- i mikroelementy, dlatego warto wiedzieć co włączyć do swojego codziennego menu. Inną kwestią jest ograniczenie czasowe, dużo osób skarży się, że w ciągu dnia brakuje im miejsca na przygotowywanie odpowiednich posiłków przed czy potreningowych, więc tutaj idealnym rozwiązaniem są zdrowe, gotowe przekąski.

Oto lista produktów, w które powinien zaopatrzyć się wedle swoich potrzeb każdy sportowiec czy to amator czy to zawodowiec:

  • Magnez – wysiłek fizyczny i stres bardzo szybko może uszczuplić jego zasoby, a niedobory szybko dają się we znaki. Kiedy brać? Najlepiej przed snem, bo pomoże się również zrelaksować i lepiej spać. Prócz kapsułek możesz zafundować sobie od czasu do czasu kąpiel magnezową lub wcierać w ciało olejek ( dobry sposób na odprężenie pospinanych i przemęczonych mięśni)
  • Witamina c – jest silnym antyoksydantem, przez co zmniejsza stres oksydacyjny i stany zapalne. Jeśli twoim celem jest duży przyrost masy mięśniowej unikaj większych dawek witaminy C okołotreningowo. Jeżeli natomiast zależy Tobie na zwiększeniu wytrzymałości możesz spożywać witaminę C np. przed lub po treningu. Ponadto witamina C jest też niezbędna do syntezy kolagenu, więc korzystnie wpłynie na stawy oraz wygląd skóry.
  • Korzeń Maca- sproszkowany korzeń to dobry dodatek np. do koktajli, który wzbogaci dietę w minerały i witaminy, a przy okazji jako adaptogen pomoże przystosować twój organizm do panujących warunków
  • (większy stres, mocniejsze trening itd.)
  • Probiotyki- naturalne i dobre dla nas bakterie, które odpowiadają m.in. za odporność i prawidłowy przebieg procesów trawiennych. Liczne badania wykazują, że silny fizyczny stres ( powodowany ciężkim treningiem) może niekorzystnie wpływać na nasz mikrobiom jelitowy, a częste dolegliwości żołądkowo- jelitowe u osób aktywnych fizycznie to właśnie skutek tych zaburzeń.
  • Odżywka białkowa- źródło pełnowartościowych aminokwasów niezbędnych przede wszystkim do regeneracji mięśni jak i do ich odbudowy. Idealne jeśli nie masz czasu by przygotować posiłek potreningowy.
  • Naturalne batoniki- dobre źródło przede wszystkim węglowodanów i białek. Sprawdzą się jako przekąska po treningu lub zasilenie energii podczas długotrwałego wysiłku.

 

 Teraz już wiesz jak możesz zwiększyć swoją wydajność, zadbać o odpowiednią regenerację i wspomóc cały układ ruchu. Mamy nadzieję, że znajdziesz tu coś dla siebie.

You may also like...